Reserveer nu een romantisch verblijf in onze yurts - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu Reserveer nu een romantisch verblijf in onze yurts - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu

Reserveer nu een romantisch verblijf in onze yurts

Door: Erna & Rolf

Blijf op de hoogte en volg Erna Nieboer & Rolf Weeshoff

19 Maart 2013 | Spanje, Algarrobo

Wat een gezellige tijd hebben we gehad! Dick en Liz waren namelijk op bezoek. Wat excursies gedaan, een strandwandeling gemaakt, een paar jamsessies bezocht (Liz heeft ook nog gezongen in Viva Nerja en Los Amigos!!) en heerlijk gegeten in diverse restaurants. En …..we hadden ook nog heel redelijk weer, wat overigens nu al weer voorbij is. Het regent pijpenstelen en het onweert. Voor degenen die hier al eens geweest zijn: het grindbed bij het terras staat nu onder water. Gelukkig is al dat water snel in de grond weggezakt, zo weten we inmiddels uit ervaring.

Dit weer is natuurlijk goed voor de natuur maar niet bevorderlijk voor de werkzaamheden op ons land, die deze week zijn begonnen. De werklui zijn nu op het bovenste terras van ons land bezig. Wat gaat er dan zoal gebeuren?

Wel, de vloeren voor de yurts worden gelegd. De yurts zelf komen 4 of 5 april, waarna we ze kunnen inrichten.

Dan kunnen we vervolgens foto’s maken voor onze website, die nu gebouwd wordt door Iris en Koen. De eerste proefversie zag er al prima uit. Ze hadden meteen precies de juiste toon te pakken, zoals dat heet. Heel fijn! Half april gaat onze site de lucht in.

Er worden verder 2 sanitaire units gebouwd, met voor iedere yurt één douche, een wastafelmeubel en een wc. Er wordt ook een half open keuken (met dak) gebouwd met volledig ingericht. Iedere yurt krijgt de beschikking over een eigen koelkast, een eigen magnetron/oven, een 4pits elektrische kookplaat en eigen keukenkastjes met eet, drink- en kookgerei. Ervoor komt een terras, waar vandaan je schitterend uitzicht hebt op zee. Er komt verder een aparte toegang tot het terrein t.b.v. een parking voor 2 auto’s voor de gasten in de yurts. Er komt dan een kleine verlichte trap met leuning vanaf de parking naar beneden tot de half open keuken en een verhard en verlicht pad van de keuken naar de yurts. De yurts krijgen ieder een mooi privé verlicht terras met een sfeervol zitje en fantastisch uitzicht. Er wordt een toegang vanaf het camperterrein naar het zwembad gemaakt en een afscheiding van het zwembad naar ons huis, zodat we onze privacy behouden als er gasten in het zwembad zijn. Er worden septictanks geplaatst voor de yurts en voor de camperplaatsen met een aparte tank voor de chemische toiletten. We bouwen de eerste fase van het toiletgebouw, te weten 1 douche, 1 toilet en een wasmachine/droger ruimte. Verder krijgen we in de garage onder ons huis een onthardingsinstallatie, zodat de waterkwaliteit voor onszelf maar ook voor onze gasten van goede kwaliteit is. Verder wordt de er een gedegen irrigatiesysteem geïnstalleerd, opdat de planten(bakken) her en der op het terrein automatisch van water worden voorzien. Ook het waterreservoir zal onder handen worden genomen. Dit betekent, een tijdje geen water. We zijn echter lege petflessen aan het verzamelen. Die kunnen we dan voor die tijd vullen en daar moeten we het dan maar even mee doen die periode. De lekkage waarmee we te kampen hebben gehad in de garage is ondertussen gerepareerd.

Voor ons betekent het, dat we allerlei inkopen moeten doen variërend van wc potten tot glaswerk, van een keuken tot boilers, van buitenlampen tot tegels etc. etc. Maar we hebben ook de gebouwtjes helemaal zelf bedacht en op maat uitgetekend. Het is echt een feest om zelf je eigen bedrijf neer te zetten. Uitstraling en sfeer bedenken en dan met je ontwerpen en aankopen, die sfeer en uitstraling zien te realiseren. Het blijft natuurlijk erg spannend of het ook allemaal gaat ogen zoals we dat in ons hoofd hebben. Ons bedrijf willen we eind april starten.

Om te kunnen starten hebben we natuurlijk onze prijzen moeten vaststellen. Die zien er als volgt uit:

*Het gastenverblijf
- M.i.v. 1 mei as. zijn we genoodzaakt een bijdrage van €250 per week te vragen (€37,50 per nacht).

Overnachtingen zijn inclusief elektra, water, bad- en linnengoed, gebruik van TV, douche, toilet en zwembad (april t/m oktober)

*De yurts
De huurprijs van de yurts is als volgt vastgesteld:
- Hoog seizoen (juli t/m augustus) €500 per week
- Midden seizoen (april t/m juni & september/oktober & ma. 16 december 2013 t/m zo. 5 januari 2014) €400 per week.
- Laag seizoen (november t/m 15 december 2013 & ma. 6 januari 2014 t/m 31 maart 2014) €300 per week
- Een elektrische kachel is tegen betaling te huur (nov. t/m mrt)
- 10% korting voor bekenden in midden- en laagseizoen

Het verschuldigde bedrag dient bij boeking direct overgemaakt te worden op onze rekening.

Overnachtingen zijn inclusief elektra, water, bad- en linnengoed, gebruik van TV, Wi-Fi, douche, toilet en zwembad (april t/m oktober). Wasmachine en droger tegen betaling beschikbaar.

In onze yurts staan nieuwe bedden van 1.50 bij 2 meter met nieuwe zeer comfortabele matrassen. De yurts hebben qua inrichting een oosterse uitstraling. In de yurts zijn een tweepersoons zitje, een ladekast én een servies kastje geplaatst. Verder zijn ze voorzien van een flat screen televisie, een Nespresso apparaat, waterkoker en een fan. Ook is er Wi-Fi. Op verzoek is tegen een geringe bijbetaling een elektrische kachel leverbaar.
Buiten heeft iedere yurt een mooi verlicht terras met adembenemend uitzicht op zee en op de omliggende bergen. Uiteraard is een comfortabel zitje voor twee personen geplaatst. Verder heb je de beschikking over een hangmat elders op het terrein.

*De camperplaatsen
- €15,- per nacht (de 1e twee nachten)
- €13,- per nacht (3 t/m 7 nachten)
- €12,- per nacht (langer dan 7 nachten met een maximum van 1 maand)
- €11,- per nacht (langer dan 1 maand)

Overnachting is inclusief elektra (10 ampère) en gebruik van douche, toilet en zwembad (april t/m oktober). Wi-Fi tegen betaling. Wasmachine en droger tegen betaling beschikbaar.

Het verschuldigde bedrag dient bij aanmelding/verlenging cash te worden betaald.

We hopen, dat jullie een eerste indruk hebben gekregen van ons bedrijf. Meer informatie volgt op onze website die, zoals eerder gezegd, half april de lucht ingaat. En ……. wij nemen al reserveringen aan :)

• 19 Maart 2013 - 19:52

Winnifred:

Misschien tot van de zomer.......klinkt erg aantrekkelijk

• 19 Maart 2013 - 20:41

Antoinette:

Wat leuk klinkt dit allemaal! Ik verheug me op ons volgende bezoek aan jullie en ga dit bericht gelijk op Facebook plaatsen. Wie weet komt een van onze vrienden een keertje op vakantie op jullie mooie stek.
    XXX Antoinette

• 19 Maart 2013 - 21:36

Kees:

Ziet er allemaal goed uit.
    Dit jaar lukt niet, maar misschien volgend jaar....

Groeten, Kees

• 19 Maart 2013 - 22:41

Pauline:

Lieve Erna en Rolf,

Geweldig dat jullie zo ver zijn nu! Het klinkt prachtig een heerlijke plek om lekker vakantie te houden. Wij hopen er snel een keer gebruik van te maken. Heb het bericht ook op faceboek gezet.
    Lieve groet,
    Jan en Pauline

• 20 Maart 2013 - 00:27

Mirjam Timmer:

Wauw! Super om te lezen hoe jullie bezig zijn. Het klinkt echt fantastisch! Stuur mij eens een mooi A4-tje met info wat ik op het bord in de docentenkamer kan hangen?
    Vraag mij af hoe jullie het geregeld hebben dat de Yurts wi-fi hebben en de campers niet.
    In de zomer komen we polshoogte nemen hoor! En mee helpen klussen als er klussen zijn.

• 20 Maart 2013 - 19:12

Marga:

Jullie pakken het goed aan. Het wordt straks een luxe vakantieverblijf. Succes met alle leuke activiteiten voor jullie bedrijf. Hebben jullie al een bedrijfsnaam?

• 20 Maart 2013 - 21:08

Marga H:

lieve Erna en Rolf, gefeliciteerd met de vorderingen. Het gaat supersnel en het wordt dik voor elkaar!
    Dat zijn tenminste mijn indrukken wel van jullie inspanningen. Ik hoop echt het resultaat een keer
    live te aanschouwen. Lijkt me heel leuk. Voor nu weer veel succes verder. Gr. Marga.

• 21 Maart 2013 - 16:47

Leon:

Na alle voorbereidingen zit de vaart er nu in.
    De beschrijving klinkt heel aanlokkelijk.

Groeten, Leon