Eindelijk: de yurts staan!! - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu Eindelijk: de yurts staan!! - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu

Eindelijk: de yurts staan!!

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna Nieboer & Rolf Weeshoff

21 Maart 2014 | Spanje, Algarrobo

Wat was het een geweldige dag, die 8e maart. De yurts zouden eindelijk worden opgezet. Ratna van de Yurtworkshop uit Cadiar, die onze yurts een jaar geleden heeft gemaakt, kwam over om ons te helpen. We waren met ons vieren, want Walter was ook over uit Nederland.

Alles bij elkaar hebben we twee yurts opgezet. We gingen als een speer onder de bezielende leiding van Ratna. “Are you happy, Walter” , hoorden we haar vaak roepen als er weer een cover uitgerold moest worden.

We begonnen in Algarrobo rond de klok van 11.00 uur. Niks geen koffie, ondanks de autorit van twee en half uur van Ratna, maar meteen aan de bak. We zetten als eerste de matras en het bed op de yurtvloer en gingen daar omheen bouwen.

De deur was nl. te klein om het spul er door heen te krijgen. Toen de wanden. Als een harmonica vouwde ze de stokken uit elkaar. Wat een slimme constructie. De deur was toen aan de beurt en het raam. Alles werd met het reeds bevestigde touw vastgemaakt en er werd een touw rondom de muur aangebracht waarmee later de constructie op de juiste spanning werd gebracht. Toen werden de stokken voor het dak op zijn plek neergezet. Rolf ging de ladder op met de zware kroon, die hij boven zijn hoofd moest houden. Hij kieperde bijna met kroon en al naar beneden. Gelukkig ging het allemaal net goed :)))

De eerste vier stokken werden vervolgens in de kroon gestoken en vastgemaakt met touw natuurlijk aan de muur. Een precisie werkje. Vervolgens werd er band rondom gespannen om alles op zijn plek te houden en een sier band werd aangebracht. En toen kwam de eerste cover, vervolgens het vilt wat van schapenwol was gemaakt waarna het canvas volgde.
Daarna kwam de laatste cover erover heen om het canvas te beschermen. Alles werd met tape vastgeknoopt. Tot slot bij het raam en de deur nog twee stokken en toen was het klaar.
Een high five, een lekkere lunch en vervolgens naar Torrox getogen om dit kunstje te herhalen.

Het ging super snel nu we door hadden hoe één en ander moest verlopen. Aan het eind van de middag waren we klaar. De avond hebben we gezellig met z’n vieren doorgebracht. Ratna ging de volgende dag naar London en wij konden beginnen met de finishing touch oftewel inrichten.

Ondertussen zijn we erg opgeschoten en staat de yurt Algorrobo op de diverse sites. Ook de Villa Torrox is bijna klaar en staat ook al op diverse sites. We hebben nog 1 week om de rest te doen, want dan gaan de yurts en de villa de verhuur in. Onze eerste boeking voor de Villa is binnen en dat geldt ook voor de yurt in Algarrobo. Spannend wanneer de volgende gaan binnenkomen. We wachten vol vertrouwen af.

• 21 Maart 2014 - 18:47

Winnifred:

Ziet er erg goed uit! Ben alleen erg benieuwd hoe warm de yurts zijn als de brandende zon er op staat.....zijn vast goed geisoleerd......in de woestijn van Mongolie is het ook heet....toch nieuwsgierig naar de werking er van.

• 21 Maart 2014 - 21:21

Mirjam Timmer:

Wat een prachtige constructie he? In de meivakantie komen we graag even kijken naar het resultaat.

• 21 Maart 2014 - 23:04

Pauline:

Mooi dat het allemaal staat een super resultaat. Ziet er heel mooi uit. We komen zeker kijken. Succes met de verhuur dat gaat zeker lukken
    Lieve groet Jan en Pauline

• 22 Maart 2014 - 11:26

Marga Duijn:

Mooi bouwpakket met een prachtige resultaat! Succes met de verhuur!

• 22 Maart 2014 - 22:13

Olga:

Jeetje, wat mooi!
    En het ziet er van binnen super sjiek uit!

Groetjes en succes met de verhuur, Olga

• 23 Maart 2014 - 12:42

Ria:

Ziet er heel mooi uit!!! Succes met de verhuur. Ik ben benieuwd naar de reacties....

groet Ria

• 29 April 2014 - 22:25

Marjan (ex HP Kantine):

Hoi Rolf dat ziet er super uit, daar gaan vast een heleboel mensen gebruik van maken, heel veel succes met de verhuur, ik heb daar het volste vertrouwen in dat, dat gaat lukken.