Geniet mee van de bloemenpracht op ons Balcón - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu Geniet mee van de bloemenpracht op ons Balcón - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu

Geniet mee van de bloemenpracht op ons Balcón

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna Nieboer & Rolf Weeshoff

29 Mei 2013 | Spanje, Algarrobo

Dag allemaal,
Dit keer laten we jullie in ons blog meegenieten van de prachtige natuur op ons landgoed Balcón de Andaluz. Zoals in diverse onderdelen van onze website www.balcondeandaluz.nl te lezen valt, is ons landgoed in Algarrobo in Andalusië (Zuid Spanje) vele bloemen, bomen en planten rijk. Het is iedere dag weer een verrassing welke knoppen er open barsten en wat voor moois er weer te zien valt. Veel staat nu volop in bloei: de Cactussen met hun gele, roze en rode bloemen afhankelijk van de soort, de Lampenpoetsers (zonder bloembladeren, maar wel met meeldraden die de functie van de bloembladeren over hebben genomen en de insecten lokken), de witte, rode en paarse Bougainville, de granaatappelboom met zijn rood-oranje bloemen, de Wisselbloemen (die tijdens hun bloei een andere kleur aan kunnen nemen), de lavendel, de Mandevillas (met hun witte bloemen met paarse kern), de Agaven (waarvan er nu weer één bijna in bloei staat), de Spaanse Margrieten, de Aloë Vera’s, de geraniums (die hier als struiken groot her en der staan), de Clivia, maar ook de Amaryllis. Afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan.
De foto’s lichten een tikje van de sluier op. Geniet ervan!

• 29 Mei 2013 - 19:10

Winnifred:

Mooi!!! Erg mediterraans!

• 29 Mei 2013 - 21:25

Bert:

Mooi hoor, genieten!!!

• 29 Mei 2013 - 22:01

Olga:

prachtig! bloeien ze in oktober ook nog?

• 29 Mei 2013 - 22:18

Marga:

Fraai en dat allemaal in jullie eigen tuin?

• 30 Mei 2013 - 20:30

Rinie:

Hola Erna en Rolf,
    zijn de geel-rode bloemen op foto nr 7 niet gewoon Spaanse Margrieten?
    Ze gaan 's avonds dicht en bij zon weer open toch?
    Heerlijk om tussen alle schoonheid te bewegen; dag in dag uit!
    Complimenten voor de website!!
    Hasta luego,Liefs van Rinie

• 31 Mei 2013 - 19:12

Kenneth:

Prachtig hoor. Ik kom er aan......

• 02 Juni 2013 - 13:37

Rinie:

Deze speurneus wil dan toch details weten; dus nee, sorry - het zijn geen Spaanse Margrieten op foto nr 7, die zijn iets kleiner. Dit zijn Gazania's; wel familie van!

Veel zon en flowers met lieve groet van Rinie