Volop activiteiten op Balcón de Andaluz - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu Volop activiteiten op Balcón de Andaluz - Reisverslag uit Algarrobo, Spanje van Erna Nieboer & Rolf Weeshoff - WaarBenJij.nu

Volop activiteiten op Balcón de Andaluz

Door: Erna

Blijf op de hoogte en volg Erna Nieboer & Rolf Weeshoff

06 Maart 2014 | Spanje, Algarrobo

Na onze Kerstgroet en de jaarwisseling is er weer heel wat gebeurd op Balcón de Andaluz. Oud en Nieuw hebben we gevierd met onze gasten Karel en Anita, een oud collega van mij uit de Buitenveldert-tijd. Super gezellig om elkaar weer te zien en te spreken na zoveel jaren.

We waren tijdens de feestdagen nog steeds in afwachting van de overdracht van het huis in Torrox. Dat liet dus lang op zich wachten. Zou het eerst in december overgedragen worden, nu zou het dan 9 januari gebeuren. De papieren waren echter nog steeds niet op orde. De advocaat van de verkopende partij had nl. niets ondernomen. Dus werd het weer uitgesteld, dit keer naar 31 januari.

Vlak voor die tijd zijn we nog een weekend in Holland geweest voor een bliksembezoek. Bert bereikte nl. een respectabele leeftijd en dat moest natuurlijk gevierd worden met een feestje, waar we niet wilden ontbreken. Vrijdags in Amstelveen begonnen bij Dick en Liz, zaterdags shoppen in het winkelcentrum van Amstelveen, waar we ook nog Jacq en Winnie tegen kwamen. Vervolgens naar Amersfoort naar Henk en Antoinette. Zij hadden Marga en Leon op de hoogte gebracht van ons bezoek, dus kwamen zij ook nog langs. Toen naar Bert en Marion in Almere alwaar we gingen feesten. Zondagmiddag naar Walter in Nijmegen, waar ook Sara en Jans waren en toen naar Eindhoven waar we Olmo zouden treffen. Lekker gegeten met ons 3en. Wij bleven slapen in een hotel op het vliegveld, want maandag moesten we erg vroeg vertrekken met het vliegtuig terug naar huis. Een druk maar super gezellig weekend.

En toen was het de 31e januari en zou de overdracht dus eindelijk plaatsvinden. Maar….het ging weer niet door, want de verkopende partij wist dit keer niet dat de overdracht plaats zou vinden. Kon het nog gekker worden?! De advocaat kon ook niet vertellen of de verkopende partij nu wel of niet zou komen. Uiteindelijk was iedereen op 3 februari bij de notaris aanwezig om te tekenen. Ter plekke bleek de boel nog steeds niet helemaal op orde te zijn. Bovendien moest de verkopende partij €500 betalen aan de makelaar. Hij had nl. in opdracht van haar een oud vrachtwagentje van het terrein moeten laten verwijderen dat tot de assen in het zand stond. Onze advocaat wist ook nog te vertellen dat hij een half uur voor de afspraak benaderd was door de verkopende partij. Ze wilden dat onze bankcheque aangepast zou worden, zodat wij die kosten zouden betalen. Dat was natuurlijk helemaal van de zotte. Uiteindelijk na ruim een uur wachten, werden de handtekeningen dan toch gezet en kregen we de sleutels.

En toen konden we eindelijk in Torrox aan de slag. Bestellingen werden gedaan en sommige al geleverd zoals het houten huisje waar we een badkamer in zouden laten maken. Lee, onze aannemer, kon dus o.a. hiermee aan het eind van de week beginnen.

Ook werd in Algarrobo het nodige gedaan: de keuken in de Casita werd vernieuwd, de Yurt base werd gelegd, het terras werd gelegd, het schuurtje voor gereedschap omgetoverd tot een prachtige badkamer en een schutting werd geplaatst.

Olmo kwam begin februari voor een week over. Hij heeft ons super geholpen die week. Onder andere veel sjouwwerk, schuren en verven en natuurlijk ook meedenken over hoe de boel vorm te geven. Tussen de bedrijven door nog naar de jamsession in Casa Maria geweest en naar Malibu, een gezellige kroeg in Nerja waar hij door Johnny Unplugged was uitgenodigd om te komen spelen. Al met al een heel gezellige productieve week.

Vlak na Olmo kwam Antoinette over om te helpen bij het schoonmaken van het huis. Nog nooit zo’n vieze bende gezien. We gingen met z’n 2en als Miep & Truus Kraak als een speer door het huis met onze moppen, poetsdoeken, schuursponzen, zemen, stoffers en zo nog wat meer hulpmiddelen. Aan het einde van de week was de hele hut schoon. Geen richeltje, hoekje, plankje of wat dan ook was aan ons poetsgeweld ontkomen. Het huis glom, blonk en rook weer heerlijk fris.

Ook buiten in Torrox gebeurde er van alles. De Yurt base werd gelegd, het houten huisje werd omgetoverd tot een prachtige badkamer voor de Yurt, het terras werd gelegd, de schutting werd gezet, het zwembad schoongemaakt en gerepareerd, de elektricien deed zijn werk, allerlei bovengrondse leidingen verdwenen netjes in de grond, er werd geschuurd en geschilderd en allerlei reparaties werden verricht.

Vorige week kwamen Lettie en Ramon. Ook Walter kwam over én we hadden op de valreep ook nog een boeking in de Casita. Het was full house. Ramon heeft ons erg geholpen met de niet functionerende geyser en hij heeft ons allerlei handige tips en trucs gegeven voor nog liggende klussen. Lettie en Ramon zijn vandaag weer vertrokken naar huis.

Walter heeft samen met Rolf planken vervangen. En zaterdag zal hij ook helpen. Zaterdag is namelijk een zeer speciale dag. Na een jaar in de schuur te hebben gelegen, komen ze nu eindelijk naar buiten en worden ze opgezet: onze Yurts.

Vanaf volgende week kunnen we dan ook de Yurts en de keukententen gaan inrichten.

Al met al hebben we een drukke tijd achter de rug en voorlopig blijft dat ook nog zo, want er moet nog heel veel gebeuren. Niet alleen in huis en in de Yurts, maar ook als het om de PR gaat. Eind maart willen we alles af hebben. Alle verhuureenheden moeten dan op onze website staan en op de andere sites, zodat mensen vanaf 28 maart kunnen boeken.

De eerste boeking voor de Villa hebben we echter al binnen en hetzelfde geldt voor de Yurt in Algarrobo. En voor de Casita hebben we momenteel dus ook gasten, zijnde reeds de 2e boeking van dit jaar. En er is bovendien nu al geregeld belangstelling getoond voor onze Casita, Villa en Yurts. Al met al zijn we positief gestemd en gaan we er vanuit dat het een goed lopend seizoen zal worden.

• 06 Maart 2014 - 20:02

Marga Duijn:

Gezinnen, stelletjes, vriendengroepen, alleengaanders ze kunnen nu allemaal bij jullie terecht! Succes met verhuur!